دانشنامه

رستوران هوشمند

هوشمندسازی رستوران

هوشمند سازی رستوران و داشتن یک رستوران هوشمند در عصر حاضر به یکی از اقدامات مورد علاقه رستوران‌داران تبدیل شده است. در رستوران هوشمند از طریق منو مجازی، تصاویر یا فیلم غذا و نوشیدنی‌ها در اختیار مشتری قرار گرفته و از طریق آن می‌توان سفارش مشتری را ثبت کرد.

با هوشمند سازی رستوران مشتری تجربه متفاوتی خواهد داشت. او می‌تواند تمام جزئیات غذای خود را مشاهده کند‌. معمولاً منو تبلت بر روی میز رستوران نصب می‌شود. پیشرفت تکنولوژی و تجهیزات، تمام مشاغل از جمله رستوران‌ها را تحت تأثیر قرار داده و روزانه به تعداد افرادی که برای هوشمند سازی فروشگاه خود اقدام می‌کنند، افزوده می‌شود.

امکان دیدن جزئیات غذا، تغییر ترکیبات، سفارشی سازی، عدم انتظار برای آمدن پیش خدمت و گرفتن سفارش، اطلاع از مدت زمان لازم برای آماده شدن غذا و … همگی هوشمند سازی رستوران را به اقدامی جذاب تبدیل کرده است و روزانه به طرفداران آن افزوده می‌شود.

از دیگر مزایای هوشمندسازی رستوران امکان کنترل سیستم روشنایی، گرمایشی، سرمایشی و … در رستوران است. صاحبان رستوران قادر خواند بود از هر قسمت رستوران، روشنایی آن را تنظیم کنند. از طرفی با کنترل گرمایش و سرمایش هوشمند از اتلاف انرژی جلوگیری کرده و موجب صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شوند. پرده‌ها در رستوران هوشمند به طور خودکار و از راه دور کنترل شده تا محیطی لذت بخش برای مشتریان ایجاد شود.

تمامی این اقدامات موجب کاهش هزینه صاحبان رستوران خواهد شد. زیرا تنها با استفاده از موبایل و تبلت تمامی اقدامات انجام شده و دیگر نیازی به به‌کارگیری نیروی انسانی زیادی نیست.

شرکت فریتز با بهره‌مندی از دانش روز دنیا یکی از شرکت‌های فعال در زمینه هوشمند سازی رستوران است. هدف اصلی این شرکت ارائه سیستمی کامل و جامع در زمینه هوشمند سازی می‌باشد. کلیه کالاهای شرکت Loxone داخل اروپا تولید شده و کیفیت خالص اروپایی را به مشتری عرضه می‌دارد.

رستوران هوشمند

امکانات و تجهیزات رستوران هوشمند

در رستوران معمولی زمانی که مشتری وارد رستوران می‌شود مدت زمانی را منتظر می‌ماند تا پیش خدمت سفارش او را دریافت کند. ممکن است تا زمان آماده شدن غذا احساس کلافگی کند. یکی از مزایای هوشمند سازی رستوران این است که مشتری دیگر نیازی ندارد تا زمان آماده شدن غذا منتظر بماند و از طریق تبلت روی میز، غذا خود را سفارش می‌دهد.

یکی از سیستم‌های مورد استفاده در هوشمندسازی رستوران، سیستم POS تلفن همراه است. مشتری از طریق تلفن همراه خود می‌تواند سفارش خود را ثبت و هزینه آن را پرداخت کند‌. علاوه بر این با امتیازدهی و نظر دادن درباره غذا، نظر خود را با مشتریان دیگر به اشتراک می‌گذارد.

هوشمند سازی رستوران فشار کاری کارکنان را کمتر کرده و تجربه سفارش جالب و آسان را برای مشتری به ارمغان می‌آورد. صاحبان رستوران همواره به دنبال آن هستند که راه‌حل‌هایی برای راحتی، سهولت استفاده و سرعت بخشیدن به روند کاری خود پیدا کنند. هوشمندسازی رستوران یکی از این راه‌حل‌ها است.

هزینه هوشمند سازی رستوران

بر اساس امکانات مورد استفاده، هزینه هوشمند سازی رستوران متفاوت خواهد بود. همان‌طور که گفته شد افراد می‌توانند سفارش خود را از منوی تبلت که بر روی میز رستوران قرار گرفته سفارش داده و یا از موبایل خود استفاده کنند. استفاده از موبایل هزینه هوشمند سازی رستوران را کاهش می‌دهد.

تجهیزات و امکانات فروشگاه می‌تواند به‌صورت بی‌سیم و باسیم کنترل شوند. کنترل سیستم گرمایش، سرمایش، روشنایی، نورپردازی، صوتی، تصویری و … از طریق ریموت و یا با تلفن همراه صاحب رستوران انجام می‌شود‌. انتخاب هرکدام از این سیستم‌های کنترل هوشمند بر قیمت نهایی تأثیرگذار است.

ممکن است برخی بر روی میز سفارش بازی‌های دیجیتالی قرار داده تا مشتری مدت زمانی را که منتظر آماده شدن غذاست، سرگرم باشد. علاوه بر این مشتری می‌تواند در این مدت به موسیقی دلخواه خود گوش داده و خاطره‌ای به یاد ماندنی در ذهن او ثبت شود.

در نهایت برای اطلاع از قیمت باید با شرکت هوشمند سازی رستوران تماس بگیرید تا بر اساس امکانات مورد نیاز، قیمت نهایی را به شما اعلام کنند.

ویژگی‌های رستوران هوشمند

با هوشمند سازی رستوران می‌توانید منوی غذا و جزئیات آن را مشاهده کنید. از زمان پخت مطلع شده و تنها با لمس صفحه غذای خود را سفارش دهید. میزها معمولاً به سرگرمی و بازی‌هایی مجهز هستند که در طول آماده شدن سفارش گذشت زمان را احساس نکنید. روند آماده شدن غذا از طریق این میزها قابل مشاهده است و در پایان می‌توانید صورت حساب خود را پرداخت کنید.

هوشمندسازی رستوران

شرکت هوشمند سازی رستوران

شرکت هوشمند سازی رستوران باید با بهره‌مندی از دانش روز، تخصص و نیروهای کارآمد خدمات ارزشمندی در زمینه طراحی رستوران‌های هوشمند ارائه نماید. رزرو آنلاین رستوران یک مزیت برای فعالان در این حوزه است. مشتریان ترجیح می‌دهند به‌صورت آنلاین رزرو رستوران را انجام دهند تا اینکه به رستوران مراجعه کنند و مجبور شوند زمان زیادی منتظر بمانند‌. سیستم مدیریت به لیست انتظار مجهز است. زمانی که مشتریان میز رزرو می‌کنند، به لیست انتظار اضافه شده و پس از آنکه میز آن‌ها آماده شد هشداری مبنی بر آماده شدن میزشان برای آن‌ها ارسال می‌شود.

شرکت هوشمند سازی رستوران می‌تواند از موبایل یا تبلت روی میز امکان ثبت سفارش را برای مشتری فراهم کند. این برنامه اطلاعات مشتری را ذخیره کرده و مشتری می‌تواند برای هر بار که به رستوران مراجعه می‌کند غذای خود را سفارش داده و نظر خود را در رابطه با غذا ثبت نماید. از دیگر مزایای آن امکان پیگیری سفارش است‌.

مزایای رستوران هوشمند

نیروی انسانی کمتری برای سفارش غذا و خدمات‌رسانی به مشتریان مورد نیاز است. به‌کارگیری نیروی کمتر موجب صرفه‌جویی در هزینه‌ها خواهد شد. از طرفی فشار کار از روی دوش دیگر نیروها برداشته شده و باکیفیت و تمرکز بیشتری فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند. مشتریان به‌راحتی غذای خود را ثبت کرده و نیاز نیست منتظر گارسون باشند تا سفارش آن‌ها را ثبت کند.

پس از ثبت سفارش روند آماده‌سازی غذا را مشاهده کرده و در نهایت هزینه خود را از طریق همین سیستم پرداخت می‌کنند. با گوشی همراه می‌توانید میز رزرو کرده و نیازی به تماس تلفنی یا مراجعه حضوری نیست. میزها کاملاً لمسی هستند و می‌توان با سرگرمی و بازی مشتری را در مدت زمان آماده شدن غذا سرگرم کنید.

از دیگر مزایای هوشمندسازی رستوران، جمع‌آوری داده‌های ارزشمند است. در زمان ثبت‌نام اطلاعات کاربر از قبیل شماره تماس در سیستم ثبت می‌شود که از آن می‌توان برای ارسال پیامک‌های خبری و تخفیفات استفاده کرد.

به دلیل پرداخت صورت حساب به‌صورت آنلاین، خطاهای انسانی در حالت معمولی برطرف می‌شود. زمانی که فروشگاه شلوغ است ممکن است صندوقدار در هنگام حساب و پرداخت سفارش مشتری دچار اشتباه شود که این مسئله در هوشمندسازی رستوران برطرف شده است.

وفاداری مشتری با استفاده از فناوری‌های جدید بیشتر می‌شود‌. مشتری از طریق برنامه‌های تلفن همراه میز رزرو می‌کند و در زمان او صرفه‌جویی خواهد شد.

مصرف کنندگان عمدتاً به دنبال راه‌های راحت برای دریافت سریع‌تر خدمات هستند. با هوشمندسازی رستوران کارکنان به‌جای اینکه زمان خود را صرف ثبت سفارش کنند، صرف خدمات‌رسانی بهتر و بیشتر به مشتریان می‌کنند که این رضایت بیشتر مشتری را به همراه دارد.

معایب رستوران هوشمند

هوشمندسازی رستوران ممکن است مشکلات و معایبی نیز داشته باشد. یکی از معایب آن دشواری رزرو میز برای افراد مسن‌تر است. استفاده از تلفن همراه هوشمند برای برخی از افرادی که سن بالایی دارند دشوار بوده و ممکن است این افراد را دچار مشکل کند. علاوه بر رزرو ممکن است مراحل ثبت سفارش نیز برای این افراد نسبتاً سخت باشد.

این سیستم‌ها از طریق اینترنت و به‌صورت بی‌سیم کار می‌کنند. در صورت قطعی اینترنت ممکن است رزرو و ثبت سفارش با اختلال همراه شود.