کنترل رطوبت خانه با سنسور لوکسون

فریتز » کنترل رطوبت خانه با سنسور لوکسون

یک خانواده عادی روزانه سه گالن رطوبت به هوای داخل خانه اضافه می‌کند. فقط با تنفس و تعرق این مقادیر رطوبت به هوای محیط خانه افزوده می‌شود. علاوه بر این، ما در هنگام آشپزی در آشپزخانه، شستن لباس‌ها یا هنگام دوش گرفتن، بخار تولید می‌کنیم.رطوبت چه زیاد و چه کم می‌تواند مشکلاتی را برای ساختمان ایجاد کند. اگر اتاق‌ها به اندازه کافی خشک نشده باشند، به خصوص خانه‌های نوساز مشکلاتی در آینده برای خانه ایجاد خواهد شد.

رطوبت بیش از حد می‌تواند منجر به کپک شود که نه‌تنها آزاردهنده است بلکه می‌تواند مشکلات جدی برای سلامتی ساکنان ایجاد کند. طبق گزارش EPA، آژانس حفاظت از محیط زیست، کیفیت هوای داخل ساختمان یکی از مهم‌ترین نکات مهم بهداشت محیطی است.آزمایشگاه ملی ایالات متحده تخمین می‌زند که هزینه‌های پزشکی سالانه مرتبط با آسم ناشی از قرار گرفتن در معرض رطوبت و کپک، به ۳.۵ میلیارد دلار می‌رسد. البته، این هزینه‌ها شامل آسیب به خود ساختمان نمی‌شود. جای تعجب نیست که کنترل رطوبت خانه تا این حد مهم است.

سنسور کنترل رطوبت Loxone

مشتریان اغلب سؤالاتی در مورد کنترل رطوبت خانه می‌پرسند. ما می‌خواهیم رایج‌ترین سؤالات مربوط به کنترل رطوبت خانه را با شما در میان بگذاریم:

شماره ۱: رطوبت چیست و رطوبت نسبی به چه معناست؟

رطوبت زمانی به وجود می‌آید که هوای مرطوب یک سطح سرد را لمس کند. مقداری از رطوبت هوا، مایع یا متراکم می‌شود. مطمئنم قبلاً پنجره‌هایی را دیده‌اید که آب در داخل یا طاقچه آن جمع می‌شود. این در همه جا اتفاق می‌افتد: در دیوارها، در اتاق زیر شیروانی، روی مبلمان یا زیر فرش. اگر رطوبت متراکم شده یا رطوبت خیلی زیاد را تشخیص ندهید، می‌تواند باعث رشد کپک و همچنین واکنش‌های آلرژیک و آسیب به خانه شما شود.

وقتی در مورد رطوبت صحبت می‌کنیم، معمولاً منظور رطوبت نسبی است. رطوبت نسبی حداکثر مقدار آبی است که هوا می‌تواند جذب کند و این به دمای هوا نیز بستگی دارد.

همچنین بخوانید: سیستم روشنایی هوشمند ساختمان (هوشمند سازی روشنایی) چیست؟

شماره ۲: سطح رطوبت ایده‌آل داخل خانه چیست؟

رطوبت موجود در خانه تأثیر بسزایی در میزان رفاه اعضای خانواده دارد. رطوبت نسبی ایده‌آل برای سلامتی و راحتی بین ۴۰ تا ۶۰ درصد است. با این حال، باید توجه داشته باشید که هوای سرد در ماه‌های زمستان نمی‌تواند بخار آب زیادی را در خود نگه دارد؛ بنابراین نگه داشتن سطح رطوبت زیر ۴۰ درصد در زمستان سرد خوب است. رطوبت بیش از حد در ماه‌های سرد زمستان می‌تواند در مصالح ساختمانی نیز مشکل ایجاد کند.

فضای بازرطوبت
بالای ۴۰ درجه۴۵ درصد
بین ۳۰ تا ۳۹۴۰ درصد
بین ۲۰ تا ۲۹۳۵ درصد
بین ۱۰ تا ۱۹۳۰ درصد
بین ۰ و ۹۲۵ درصد
بین -۱ و -۹۲۰ درصد

برای ماندن در محدوده رطوبت کامل، توصیه می‌کنیم سنسورهای رطوبت را نصب کنید.

شماره ۳: کنترل رطوبت خانه چگونه کار می‌کند؟

چندین چیز بر رطوبت داخل خانه تأثیر می‌گذارد. از جمله آنها می‌توان به گردش هوا و تنظیم گرمایش / سرمایش خانه شما اشاره کرد که می‌توانید آنها را خودکار کنید. خانه هوشمند می‌تواند چند کار را در حین نظارت بر رطوبت انجام دهد تا زندگی شما را آسان‌تر کند:

نظارت بر رطوبت

فرض کنید در خانه لوکسون در نزدیکی فیلادلفیا، یک دستشویی در گوشه‌ای قرار دارد. نسبت به اتاق‌های دیگر خنک‌تر است و هوای سرد از بیرون آن را احاطه کرده است. این اتاق خاص دارای خطر بالایی در اثر آسیب رطوبت است.

برای جلوگیری از آسیب، سنسور هوشمند دما و رطوبت هوا را نصب و آن را در خانه هوشمند ادغام کردیم. اگر رطوبت در سرویس بهداشتی خیلی زیاد باشد، خانه هوشمند لوکسون Loxone به طور خودکار تهویه را فعال می‌کند و آن را تا زمانی که سطح رطوبت مناسب باشد روشن نگه می‌دارد.

سنسور نظارت بر رطوبت

کنترل خودکار فن برای کنترل رطوبت خانه

فن‌های حمام کاملاً خودکار هستند. وقتی وارد حمام می‌شوید، روشن می‌شوند. اگر دوش می‌گیرید، فن‌های حمام تا زمانی که سطح رطوبت دوباره خوب نشود، روشن می‌مانند.

کنترل خودکار فن برای کنترل رطوبت خانه

اطلاعیه‌ها و آمار رطوبت

در اتاق‌های دیگر، ما از حسگر داخلی Loxone Touch استفاده می‌کنیم. ما آنها را تقریباً در همه اتاق‌ها نصب کرده‌ایم، بنابراین دما و رطوبت را در کل خانه نظارت می‌کنیم.ما اعلان‌هایی را تنظیم می‌کنیم که وقتی رطوبت بیش از یک ساعت خیلی کم یا زیاد است به ما در تلفن هوشمند هشدار می‌دهند. به این ترتیب هنگام دوش گرفتن یا زمانی که پنجره را باز می‌کنیم تا هوای تازه دریافت کنیم، آلارم کاذب دریافت نمی‌کنیم.

همچنین بخوانید: موتورخانه هوشمند چیست: مزایا و معایب هوشمندسازی موتورخانه

Home Humidity Statistics jpg

دیگر محصولات شرکت فریتز:

قفل اثر انگشتی:

قفل اثر انگشتی، قفلی الکترومکانیکی یا هوشمند است که با استفاده از روش بیومتریک اثر انگشت فعال می‌شود. این قفل هوشمند با استفاده از شناسایی و انطباق اثر انگشت ذخیره شده، درب ساختمان هوشمند را باز یا بسته می‌کند. این نوع قفل‌های هوشمند انواع متنوعی دارند.

قفل دیجیتال:

قفل دیجیتال یا قفل هوشمند، یک قفل الکترومکانیکی است که شما با استفاده از آن و بدون استفاده از کلید فلزی، درب منزل خود را باز یا بسته می‌کنید. لازم است بدانید، این قفل‌ها اغلب از طریق یک کد و یک صفحه لمسی به همراه یک برنامه در تلفن هوشمند، کار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: کاربرد سیستم BMS ساختمان (سیستم خانه هوشمند BMS)

دستگیره دیجیتال:

از دیگر تجهیزات خانه هوشمند میتوان به دستگیره دیجیتال اشاره نمود، این دستگیره ها با کیفیت بالا و بهترین قیمت در شرکت فریتز آماده ارائه به شما عزیزان می باشد.

پرده برقی:

پرده برقی، همان پرده معمولی است که مجهز به موتور پرده برقی شده است که به صورت خودکار یا از راه دور، قابل کنترل شدن است. نصب پرده هوشمند برقی محدودیتی ندارد و شما می‌توانید این پرده‌های برقی، را در سرویس بهداشتی، اتاق خواب، اتاق کار و هر بخش دیگری از خانه یا هتل یا هر ساختمان دیگری، نصب کنید.

دیگر خدمات شرکت فریتز:

از خدمات مهم شرکت فریتز میتوان به خدمات اجرای ویلای هوشمند، هوشمندسازی منازل مسکونی و … اشاره کرد و در کنار این موارد شما میتوانید تمامی تجهیزات خانه هوشمند را از شرکت فریتز تهیه نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =