۵ ویژگی خانه هوشمند مناسب برای خانواده ها

فریتز » ۵ ویژگی خانه هوشمند مناسب برای خانواده ها
5 ویژگی خانه هوشمند

خانه هوشمند شما، در زندگی خانوادگی‌تان تأثیر مثبتی خواهد داشت. انجام کارهای روزمره ساده، راحت‌تر کردن زندگی در خانه و مراقبت از شما و اعضای خانواده شما، علاوه بر ایجاد حس امنیت و آرامش در خانواده شما، زندگی را نیز ساده‌تر خواهد کرد.

در ادامه قصد داریم به ۵ مورد از مواردی که در خانواده‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد و باعث بهتر شدن استفاده از خانه هوشمند می شود را با یکدیگر بررسی کنیم.

1- قفل های بدون کلید

تقریباً برای همه ما پیش آمده که کلیدهای خود را فراموش یا گم کنیم. بعد از هر بار گم شدن کلید، باید قفل درب را تعویض کرد و البته تا مدتی نیز باید دست به دامان دیگر اعضای خانواده بود تا درب را برای شما باز نمایند.

همچنین در صورتی که تایم مراجعه شما به منزل مناسب نباشد باعث مزاحمت برای دیگر اعضای خانواده خواهید بود. اما در ساختمان هوشمند تمامی کلیدها با موارد دیگر و قفل های هوشمند جایگزین می‌گردند.

به همین دلیل حتی با گم کردن تگ ان اف سی ورود به خانه، می‌توانید با رمز عبورتان درب را باز کرده و تگ خود را غیرفعال نمایید تا در صورتی که فرد دیگری موفق به یافتن تگ ورود به منزل شما شد، قادر به استفاده از آن نباشد.

2- نورپردازی برای کودکان

در خانواده‌هایی که نوزاد یا فرزند کوچکی دارند. نورپردازی یک چالش به‌حساب می‌آید. از طرفی کودکان در شب از تاریکی می‌ترسند و از طرفی در صورت زیاد بودن نور امکان خوابیدن نداشته و به بازیگوشی می‌پردازند.

همچنین در صورتی که در نیمه‌های شب از خواب بیدار شوند، حجم زیاد نور چشمان آنها را خواهد آزرد. در خانه هوشمند خود با برق هوشمند می‌توانید بر اساس میزان نور مورد نیاز، شدت نوردهی روشنایی‌ها را تعیین نموده و یا حتی با استفاده از نورهای رنگی، تجربه دلچسبی از نورپردازی در اتاق‌خواب را برای فرزندانمان فراهم نماییم.

نورپردازی برای کودکان

3- لالایی دیجیتالی

تقریباً درصد زیادی از کودکان به شنیدن قصه پیش از خواب علاقه‌مند هستند. همچنین با توجه به تغییر سبک زندگی خانواده‌ها، مادرها دیگر زمان و انرژی کافی برای کتاب‌خوانی یا قصه‌گویی برای فرزندان خود را نخواهند داشت.

اما خانه هوشمند شما می‌تواند در این امر نیز به شما کمک کند. با استفاده از سیستم موسیقی خانه هوشمندتان، در زمان مشخص که برای خواب فرزندتان تعیین نموده‌اید، فایل‌های صوتی مورد نظر شما برای او پخش خواهد شد و پس از مدت زمان مشخصی نیز سیستم خاموش خواهد گردید.

4- استخر هوشمند

داشتن استخر در خانه بسیار لذت بخش است. زیرا در فصول گرم و سرد می‌توان در استخر ورزش نمود و حتی برای ریلکس شدن از آن بهره‌مند شد. اما استفاده از استخر نیز چالش‌های مختلفی را به همراه دارد.

گرمایش آب به میزانی که در فصول گرم آزاردهنده نباشد و در فصول سرد امکان استفاده از استخر وجود داشته باشد اهمیت بسیار بالایی دارد. کنترل سطح آب استخر، تسویه آب و نورپردازی از دیگر چالش‌های داشتن استخر و استفاده از آن است. اما این چالش‌ها برای زمانی است که از خانه هوشمند استفاده نکنید.

خانه هوشمند شما کلیه این موارد را طبق سلیقه شما مدیریت خواهد کرد.

پارکینگ هوشمند؛ تجهیزات و اجرای هوشمند سازی پارکینگ

استخر هوشمند

5- اطلاعیه های صوتی

پایان یافتن کار لباسشویی، نشتی آب، آیفون درب، روشن ماندن دستگاه‌های برقی و هزاران مورد دیگر در خانه‌ها نیازمند توجه ما هستند. اما ما همیشه نمی‌توانیم به‌تمامی آنها توجه نماییم. در خانه هوشمند شما، سیستم موسیقی با قابلیت تبدیل متن به گفتار می‌تواند کلیه اطلاعیه‌های مورد نیاز شما را به‌صورت صوتی برای شما خوانده و شما را از آنها مطلع سازد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + هفت =