SmartHomeServices01

هوشمند سازی ساختمان؛ اجرای هوشمند سازی خانه و منازل مسکونی

 

در حالی‌که هوشمند سازی ساختمان آسایش و رفاه بیشتری را برای ما به ارمغان می‌آورد، اجرای آن پیچیدگی‌هایی نیز دارد که می‌تواند به مانع مهمی برای استفاده از مزایای این فناوری تبدیل شود. متخصصین شرکت هوشمند سازی فریتز می‌توانند به ما کمک کنند تا بدون نیاز به درک پروتکل‌ها و اصول انتخاب و نصب تجهیزات هوشمند، به ساختمان هوشمند دلخواه خودمان دست پیدا کنیم. هر چه با فناوری پیچیده‌تری سروکار داشته باشیم به دانش و مهارت بیشتری نیز برای استفاده از مزایای آن فناوری نیاز داریم. فناوری هوشمند سازی خانه می‌تواند شبکه گسترده‌ای از تجهیزات هوشمند مختلف را شامل شود که برای ایجاد محیط امن، راحت و کارآمد به طور یکپارچه با یکدیگر عمل می‌کنند.

در این بین چگونگی هوشمند کردن ساختمان با انتخاب و نصب تجهیزات مناسب اهمیت زیادی در عملکرد نهایی ساختمان هوشمند دارد. انتخاب تجهیزات نامناسب یا نصب اشتباه تجهیزات می‌تواند موجب شود تا ساختمان هوشمند عملکرد درستی نداشته باشد و در حالی که قیمت هوشمند سازی ساختمان افزایش می‌یابد، از عملکرد ساختمان نیز رضایت نخواهید داشت. با استفاده از خدمات هوشمندسازی ساختمان فریتز می‌توانیم پیچیدگی‌های مربوط اصول انتخاب و نصب تجهیزات ساختمان هوشمند را به افراد متخصص بسپاریم و با خیال راحت از مزایای آن استفاده کنیم.

هوشمندسازی ساختمان چیست؟

مفهوم هوشمند سازی ساختمان به فرآیندی اشاره دارد که در آن تجهیزات مختلف موجود با تجهیزات هوشمند و قابل کنترل جایگزین می‌شوند. در یک ساختمان هوشمند، وسایل الکترونیکی به طور یک‌پارچه با یکدیگر در ارتباط هستند و به طور خودکار یا از راه دور قابل تنظیم هستند. بهتر است تا برای توضیح بهتر تعریف هوشمندسازی ساختمان از یک مثال استفاده کنیم. برخی افراد پیش از مسافرت یکی از چراغ‌های ساختمان را روشن می‌گذارند که علاوه بر اتلاف برق به دلیل روشن ماندن چراغ در طول روز، عملکرد خوبی در شبیه‌سازی رفتار یک انسان و جلوگیری از سرقت ندارد.

ساختمان هوشمند امکان کنترل روشنایی از راه دور را برای مالک ساختمان فراهم می‌کند؛ بنابراین می‌توانید چراغ‌های ساختمان را از هر نقطه‌ای به طور طبیعی و بهینه خاموش و روشن کنید. همچنین امکان استفاده از سنسورهای تشخیص حرکت برای کنترل هر چه بهتر روشنایی و یا تعریف سناریوهای هوشمند سازی ساختمان برای شرایط مختلف مانند خروج از ساختمان، خاموشی شب، سناریو ورود مهمان و غیره نیز وجود دارد.

هوشمند سازی خانه چیست؟

مفهوم هوشمند سازی خانه به نصب و راه‌اندازی تجهیزات هوشمند در منازل مسکونی اشاره دارد که برخلاف تجهیزات معمولی، از راه دور نیز قابل کنترل بوده و به صورت یکپارچه با یکدیگر کار می‌کنند. خانه‌ی اسمارت امکان نظارت و کنترل روشنایی، سیستم‌های سرگرمی، دما، رطوبت و غیره را به طور خودکار یا بر اساس خواسته ساکنین در داخل منزل و حتی از راه دور فراهم می‌کند.

در خانه هوشمند، لوازم خانگی، چراغ‌ها، پریز‌ها، دوربین‌ها، تلویزیون، سنسورهای مختلف قابلیت تبادل اطلاعات با یکدیگر و سیستم کنترل مرکزی را دارند. این ویژگی شما را قادر می‌سازد تا سناریوهای مختلفی را طراحی کنید؛ برای مثال زمانی که دمای خانه (که توسط سنسور دما اندازه‌گیری می‌شود) از سطح مشخصی بیشتر یا کمتر شود، سیستم سرمایش، گرمایش یا تهویه روشن شده تا بتوان به محدوده مورد نظر ساکنین رسید.

مقایسه خانه معمولی و هوشمند

هوشمند سازی خانه و منازل امکانات فوق‌العاده‌ای را به خانه اضافه می‌کند. در جدول پایین تفاوت بین خانه هوشمند و خانه معمولی را مشاهده می‌کنید:

ویژگیخانه معمولیخانه هوشمند
سیستم روشناییدکوراسیون سنتی و لامپ‌های معمولیسیستم هوشمند روشنایی و کنترل از راه دور
گرمایش و سرمایشسیستم‌های گرمایش معمولی (مثل رادیاتورها)سیستم هوشمند گرمایش و سرمایش با کنترل اتوماتیک
امنیتسیستم قفل و امنیت مکانیکیسیستم هوشمند امنیت با کنترل از راه دور
مدیریت انرژیمصرف انرژی ثابت و کنتورهای معمولیسیستم هوشمند مدیریت انرژی با سنسورها و کنترل اتوماتیک
کنترل دما و نوردستی با استفاده از دستگاه‌های معمولیکنترل هوشمند دما و نور از راه دور با استفاده از گوشی یا تبلت
اتصال به اینترنتعدم اتصال یا اتصال محدود به اینترنتاتصال کامل به اینترنت و امکان کنترل از هر نقطه‌ای در جهان
سیستم خودکارسازینداردسیستم هوشمند با قابلیت‌های خودکارسازی و یادگیری
هزینه‌ی نصب و تجهیزاتهزینه نسبتاً پایین برای نصب و تجهیزاتهزینه بالاتر برای نصب اولیه و تجهیزات هوشمند
سازگاری با تکنولوژی جدیدکمترین سازگاری با تکنولوژی جدیدسازگاری بیشتر با تکنولوژی‌های جدید و به‌روز
تجربه کاربریمحدود به کنترل‌های مکانیکی و دستیتجربه کاربری بهتر و امکانات پیشرفته‌تر در کنترل خانه

سیستم‌ها و پروتکل‌های هوشمند سازی ساختمان

پروتکل BACnet: این پروتکل خانه هوشمند برای کنترل یکپارچه تجهیزات هوشمند ساخته شده توسط برندهای مختلف طراحی شده و بیشترین کاربرد را در ساختمان‌های بزرگ دارد. با استفاده از این پروتکل در زمان بروزرسانی تجهیزات هوشمند نگرانی چندانی نسبت به سازگاری تجهیزات جدید با تجهیزات قدیمی نخواهید داشت.

پروتکل KNX: یک استاندارد منبع باز برای هوشمند سازی ساختمان محسوب می‌شود که به دلیل کاهش 60 درصدی مصرف انرژی و به حداقل رساندن هزینه استهلاک مورد توجه قرار گرفته است. با استفاده از پروتکل کی ان ایکس می‌توانیم تجهیزات هوشمند برندهای مختلف را به طور یکپارچه در ساختمان هوشمند مورد استفاده قرار دهیم.

پروتکل Zigbee: پروتکل زیگبی بر پایه استاندارد IEEE 802.15.4 توسعه داده شده و برای متصل کردن تجهیزات هوشمند به یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عکس هوشمند سازی ساختمان ها

روش‌ های هوشمند سازی ساختمان

با توجه به خواسته‌های ساکنین و شرایط ساختمان می‌توانیم از تجهیزات مختلفی برای هوشمند‌سازی ساختمان استفاده کنیم. به طور کلی نحوه هوشمند سازی به دو روش با سیم و وایرلس تقسیم می‌شود. تجهیزات هوشمند به طور باسیم یا وایرلس به یکدیگر متصل می‌شوند. معمولاً در زمان طراحی نقشه سیم‌کشی ساختمان هوشمند، ویژگی‌های مورد نیاز شامل سیم کشی شبکه، سیم کشی تجهیزات امنیتی، سیستم روشنایی و غیره در نظر گرفته می‌شود.

هوشمند سازی ساختمان به صورت بی سیم با استفاده از تجهیزات هوشمند وایرلس انجام می‌شود. این روش معمولاً زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که بستر مورد نیاز برای سیم‌کشی تجهیزات هوشمند وجود نداشته‌باشد. در حالی که ساختمان هوشمند بی سیم انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به روش با سیم دارد اما در صورت وجود تداخل امواج الکترومغناطیسی یا قطع ارتباط به دلیل موانع امکان از کار افتادن تجهیزات هوشمند نیز وجود دارد.

روش های هوشمند سازی خانه

تجهیزات خانه‌ی هوشمند با یکدیگر در ارتباط هستند و عملکرد یکپارچه این تجهیزات موجب می‌شود تا این خانه‌ها از جنبه‌های مختلفی در مقایسه با خانه معمولی برتری داشته باشد. برای ارتباط این تجهیزات دو تکنیک اتصال با سیم یا هوشمند سازی بیسیم خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد که هر یک از این روش‌ها مزایا و معایبی نیز دارند. با استفاده از خدمات هوشمند سازی خانه فریتز می‌توانید بهترین تکنیک و تجهیزات را با توجه به خواسته‌ها، شرایط منازل مسکونی و بودجه انتخاب کنید.

هوشمند سازی خانه به صورت با سیم


در این روش هوشمند سازی منزل، تجهیزات مختلف با استفاده از کابل‌های ارتباطی به یکدیگر متصل می‌شوند. روش اتصال با سیم مشکلات ناشی از قرار گرفتن تجهیزات در نقاط کور و عدم سیگنال‌دهی را ندارد؛ بنابراین پایداری و قابلیت اطمینان اتصال با سیم نسبت به روش بی‌سیم بیشتر است. برای اتصال تجهیزات هوشمند با استفاده از روش با سیم، باید زیر ساخت و سیم‌کشی مورد نیاز برای این کار وجود داشته باشد؛ بنابراین پیش از اجرای سیم کشی خانه توصیه می‌شود تدابیر لازم برای نصب و اتصال تجهیزات هوشمند نیز در نظر گرفته شود. برخی از رایج‌ترین پروتکل‌های ارتباط با سیم تجهیزات هوشمند عبارتند از: KNX، BACnet، Modbus، C-Bus و DSI.

هوشمند سازی خانه به صورت بی‌سیم


در روش خانه هوشمند بی سیم تجهیزات هوشمند از طریق امواج رادیویی به یکدیگر متصل می‌شوند. این روش نیازی به سیم‌کشی ندارد و در نتیجه قیمت هوشمند سازی خانه را کاهش می‌دهد. به علاوه نصب تجهیزات هوشمند بی‌سیم فرآیند ساده و سریعی دارد. باید در نظر داشت که در روش هوشمند سازی بی سیم خانه، موانع مختلف مثل دیوار، مسافت و تداخل روی امواج الکترومغناطیسی تاثیر می‌گذارند و می‌توانند ارتباط تجهیزات هوشمند را مختل کنند. مضاف بر این هکرها با قرار گرفتن در محدوده پوشش شبکه بی‌سیم می‌توانند به این شبکه نفوذ کنند. رایج‌ترین پروتکل‌های ارتباط بی‌سیم تجهیزات هوشمند عبارتند از: Zigbee، EnOcean، Z-Wave و BLE.

تجهیزات هوشمند سازی ساختمان

فریتز تجهیزات متنوعی را برای هوشمند سازی ساختمان در دسترس ما قرار می‌دهد که در کنار یکدیگر ساختمان معمولی را به ساختمان هوشمند تبدیل می‌کنند.

خدمات هوشمند سازی ساختمان

تجهیزات مرتبط با سیستم سرمایش و گرمایش هوشمند مثل ترموستات هوشمند، تجهیزات مرتبط با سیستم روشنایی هوشمند مثل کلید، پریز و لامپ هوشمند، تجهیزات مورد استفاده در سیستم امنیتی مثل دوربین‌های نظارتی، قفل و دستگیره دیجیتال، سنسورهای درب و پنجره و سنسورهای تشخیص حرکت و سیستم مدیریت هوشمند سازی ساختمان شامل پنل لمسی مهم‌ترین اجزاء هوشمند سازی محسوب می‌شوند.

تجهیزات هوشمند سازی منازل مسکونی

امروزه تجهیزات متنوعی برای هوشمند سازی ساختمان و خانه در دسترس ما قرار دارند که تاثیر مستقیمی در قیمت هوشمند سازی خانه دارند. خدمات هوشمند سازی خانه باید بر اساس شرایط منازل مسکونی، نیازهای ساکنین خانه و قیمت این تجهیزات ارائه شود تا در نهایت با به حداقل رساندن هزینه، به یک خانه‌ی هوشمند کارآمد برسیم.

خدمات هوشمندسازی خانه

فواید هوشمند سازی ساختمان

نحوه هوشمند سازی خانه

به طور کلی مراحل هوشمندسازی منازل مسکونی را می‌توانیم به ۴ قسمت ارزیابی و بررسی، طراحی نقشه، انتخاب تجهیزات و در نهایت نصب تجهیزات هوشمند سازی خانه تقسیم کنیم. در نخستین مرحله متخصصین فریتز باید از خواسته‌های مالک منازل مسکونی مطلع شوند و با بازدید از ملک مورد نظر و بررسی نقشه‌های منازل مسکونی می‌توانند برند، تعداد و نوع تجهیزات مورد نیاز را برآورد کنند. پس از مشخص شدن تجهیزات هوشمند سازی و تامین این تجهیزات، مرحله نصب و اجرای خدمات هوشمند سازی خانه آغاز می‌شود.

پس از اتصال تجهیزات خانه هوشمند و بررسی عملکرد این تجهیزات می‌توانیم دستورات و سناریوهای مختلفی را برای کنترل خانه در شرایط مشخص تعریف کنیم تا خانه به طور خودکار یا با یک ضربه روی صفحه لمسی گوشی یا تاچ پنل مطابق با خواسته‌های ما کار کند.

تماس با ما

فریتز می‌تواند به شما کمک کند تا با قیمت مناسب خانه خودتان را به یک خانه هوشمند امن، راحت و مناسب تبدیل کنید. برای استفاده از خدمات هوشمند سازی خانه و منازل مسکونی فریتر کافی است تا از طریق روش‌های زیر با ما تماس بگیرید.

هوشمند سازی منازل مسکونی قدیمی

ممکن است گمان کنید که هوشمند سازی منازل مسکونی قدیمی امکان‌پذیر نیست یا این کار برای خانه‌های قدیمی فواید و ارزش چندانی ندارد؛ در حالی‌که با هوشمند سازی خانه‌های قدیمی می‌توانیم علاوه بر حفظ ساختار سنتی خانه، رفاه، امنیت و بهره‌وری منازل مسکونی را افزایش دهیم. در خانه‌های قدیمی نیز مانند خانه‌های مدرن می‌توانیم با استفاده از دوربین‌های نظارتی، قفل دیجیتال و سنسورهای تشخیص حرکت امنیت خانه را افزایش دهیم. با نصب ترموستات و سنسور دما و رطوبت می‌توانیم سیستم سرمایش و گرمایش را بهینه کنیم و با استفاده از کلید، پریز و لامپ هوشمند در مصرف برق صرفه‌جویی کنیم.

هرچند برای ارائه خدمات هوشمند سازی خانه باید زیر ساخت‌های اتصال تجهیزات هوشمند خانه به یکدیگر نیز وجود داشته باشد اما پروتکل‌های ارتباط بی سیم تجهیزات هوشمند، امکان هوشمند سازی خانه بدون نیاز به تخریب یا تغییر سیم‌کشی را فراهم می‌کنند. از آنجایی که برای نصب تجهیزات هوشمند بی‌سیم نیازی به تغییر سیم‌کشی خانه نداریم، قیمت هوشمند سازی خانه نیز کاهش می‌یابد. به علاوه در صورت نیاز به سادگی امکان جابه‌جایی تجهیزات بی‌سیم به دیگر قسمت‌های خانه نیز وجود دارد که این کار در تکنیک هوشمند سازی با سیم خانه امکان‌پذیر نیست.

خدمات هوشمند سازی خانه

برآورد قیمت هوشمند سازی ساختمان

شاید گمان کنید که برای هوشمند سازی به یک حساب بانکی پر از پول نیاز دارید اما می‌توانید برای شروع ساختان خودتان را با استفاده از تجهیزات پایه و ارزان قیمت نیز هوشمند کنید. با نصب لامپ و پریز هوشمند، سنسورهای مختلف و حتی تجهیزاتی مانند آیفون‌های تصویری و قفل هوشمند می‌توانید با کمترین هزینه بخشی از مزایای هوشمند سازی ساختمان را تجربه کنید.

در زمان برآورد قیمت و هزینه هوشمند سازی ساختمان باید عوامل مختلفی شامل تعداد، برند و نوع تجهیزات مورد استفاده، شرایط ساختمان شامل مساحت، وجود یا عدم وجود بسترهای مورد نیاز برای هوشمند سازی، هزینه نیروی انسانی و خواسته‌های مالک ساختمان در نظر گرفته شوند. فریتز با واردات و عرضه مستقیم تجهیزات می‌تواند خدمات هوشمند سازی ساختمان را با کمترین هزینه در دسترس علاقه‌مندان قرار دهد.

خدمات هوشمند سازی خانه و ساختمان در فریتز

شرکت فریتز همواره تلاش کرده تا با ارائه خدمات با کیفیت و کاهش قیمت هوشمند سازی ساختمان، به گسترش این فناوری در ایران کمک کند. خدمات شرکت هوشند سازی فریتز عبارتند از:

مشاوره هوشمند سازی خانه و ساختمان

اگر به سیستم های هوشمندسازی ساختمان علاقه‌مند هستید اما از چگونگی اجرا، انواع تکنیک‌ها و هزینه این کار اطلاع ندارید، فریتز می‌تواند شما را در این زمینه راهنمایی کند. با انتخاب بهترین گزینه در بین انواع تکنیک‌های موجود می‌توانید علاوه بر کاهش قیمت هوشمند سازی ساختمان به ساختمان هوشمند دلخواه خودتان برسید.

شاید بپرسید که اهمیت مشاوره گرفتن برای هوشمند سازی ساختمان چیست؟ متخصصین فریتز می‌توانند تجهیزات هوشمند‌سازی مناسب را با توجه به انتظارات، مساحت و زیرساخت ساختمان به شما پیشنهاد دهند. به علاوه فریتز با عرضه مستقیم تجهیزات امکان کاهش هزینه‌ها را فراهم می‌کند.

هوشمند سازی خانه ها مستلزم دانش، تخصص و تجربه است. انتخاب هر یک از تجهیزات باید با توجه به شرایط خانه، بودجه و نیازهای ساکنین خانه انجام شود. انتخاب تجهیزات اشتباه یا نامناسب در نهایت هزینه هوشمند سازی خانه را افزایش می‌دهد و پس از نصب تجهیزات نیز شاید با مشکلات مختلفی مواجه شوید.

متخصصین شرکت هوشمند سازی فریتز، می‌توانند به علاقه‌مندان کمک کنند تا با کاهش هزینه و کمترین قیمت هوشمند سازی به خانه هوشمند دلخواه خودشان برسند. برای هوشمند سازی خانه می‌توانید از متخصصین فریتز مشاوره بگیرید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

اجرا و راه‌اندازی

فریتز به عنوان نماینده رسمی KNX و با در اختیار داشتن تجربه طراحی و اجرای صدها پروژه مسکونی، صنعتی، تجاری، اداری و غیره می‌تواند در صفر تا صد هوشمند سازی ساختمان همراه شما باشد.

انتخاب تجهیزات مناسب هوشمند سازی ساختمان با توجه به شرایط ساختمان، محل کار، محیط‌های صنعتی و غیره برای ایجاد ساختمان هوشمند کافی نیست و این تجهیزات باید به طور صحیح نصب و راه‌اندازی شوند و در پایان از عملکرد یکپارچه و صحیح آن اطمینان حاصل کنیم. به همین دلیل اگر از چگونگی هوشمندسازی ساختمان اطلاع ندارید بهتر است تا این کار را به افراد با تجربه بسپارید.

در حالی که انتخاب تجهیزات هوشمند‌ سازی منازل مسکونی اهمیت دارد، این تجهیزات باید به درستی نصب شوند تا به طور یکپارچه عمل کرده و خانه‌ی هوشمند کاملی را ایجاد کنند. برای مثال دوربین‌های نظارتی باید در محل درستی نصب شوند تا مالک خانه بتواند از راه دور قسمت‌های مختلف خانه را به خوبی مشاهده کند، سنسورهای تشخیص حرکت اگر در محل صحیح نصب نشوند، عملکرد مناسبی نخواهند داشت.

شرکت فریتز که از سال ۱۳۸۸ تاکنون در زمینه هوشمند سازی منازل مسکونی در ایران فعالیت دارد و بیش از ۳۸۰ پروژه هوشمند سازی خانه را نیز اجرا کرده، می‌تواند تمامی مراحل هوشمند سازی منازل مسکونی را برای متقاضیان اجرا کند.

فروش تجهیزات هوشمندسازی خانه و ساختمان

فریتز یکی از تامین‌کنندگان تجهیزات هوشمند سازی محسوب می‌شود و می‌تواند به عنوان یکی از بزرگترین ارائه دهندگان خدمات هوشمند سازی ساختمان در ایران، این تجهیزات را به طور مستقیم و با کمترین قیمت در اختیار خریداران قرار دهد.

 

تماس با فریتز

فریتز می‌تواند به شما کمک کند تا با قیمت مناسب ساختمان خودتان را به یک ساختمان هوشمند امن، راحت و مناسب تبدیل کنید. برای استفاده از خدمات هوشمند سازی ساختمان و خانه فریتر کافی است تا از طریق فرم‌های زیر با ما تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

اهمیت هوشمند سازی ساختمان چیست؟

پیشرفت فناوری در طول زمان موجب شده تا سطح رفاه در زندگی ما انسان‌ها افزایش یابد. از آنجایی که تجهیزات ساختمان‌های هوشمند به سادگی کنترل می‌شوند و از هدر رفتن انرژی جلوگیری می‌کنند، انتظار می‌رود که در آینده هوشمند سازی به یک ضرورت تبدیل شود.

درآمد هوشمند سازی ساختمان چقدر است؟

صنعت هوشمند سازی در طول زمان تکامل یافته و امروزه بیش از هر زمان دیگری مورد توجه علاقه‌مندان به استفاده از فناوری قرار دارد. انتظار می‌رود که افزایش اشتیاق مردم به هوشمند سازی در آینده نیز ادامه داشته باشد و این صنعت روز به روز بزرگتر شود و درآمد این صنعت نیز افزایش یابد.

در چه مرحله‌ای باید برای هوشمند سازی ساختمان اقدام کنیم؟

از آنجایی که سیم کشی ساختمان‌های هوشمند با معمولی تفاوت دارد، باید در زمان ترسیم نقشه برق ساختمان بسترهای مورد نیاز برای هوشمند سازی نیز تعبیه شود. برای ساختمان‌هایی که بستر و سیم کشی مورد نیاز برای هوشمند سازی را ندارند نیز می‌توانیم از تجهیزات وایرلس استفاده کنیم. برای اطلاع از چگونگی هوشمند سازی می‌توانید با شرکت هوشمند سازی ساختمان فریتز تماس بگیرید.

آیا هزینه هوشمند کردن خانه گران است؟

هزینه هوشمند سازی منازل مسکونی بر حسب تعداد، برند و نوع تجهیزات هوشمند سازی، خواسته‌های ساکنین خانه و غیره متغیر است. به علاوه امکان به حداقل رساندن هزینه هوشمند سازی با نصب تجهیزات هوشمند ارزان قیمت نیز وجود دارد.

آیا هوشمند سازی خانه از تکنولوژی مناسب برای برقراری امنیت استفاده می کند؟

خانه‌های هوشمند را می‌توانیم به دوربین‌های نظارتی، قفل هوشمند، سنسورهای تشخیص حرکت و سنسورهای درب و پنجره مجهز کنیم تا کوچکترین حرکات مشکوک از دید ما پنهان نماند. قفل‌های هوشمند از پروتکل‌های پیشرفته‌ای برای شناسایی افراد مجاز استفاده می‌کنند و می‌تواند تاریخ و زمان باز و بسته شدن درب را نیز به ما اطلاع دهند. می‌توانیم این خانه‌ها را طوری تنظیم کنیم تا در زمان ترک خانه یا هنگام خواب شبانه، سنسورهای درب و پنجره، سنسورهای حرکتی و دوربین‌های نظارتی تمامی حرکات مشکوک را به ما گزارش کنند.

در چه مرحله‌ای باید برای هوشمند سازی منازل مسکونی اقدام کنیم؟

از آنجایی تجهیزات موجود در خانه‌های هوشمند با یکدیگر در ارتباط هستند، نقشه سیم کشی برق خانه‌های هوشمند نیز با خانه‌های معمولی تفاوت دارد و به همین دلیل بهتر است تا پیش از آغاز مرحله طراحی نقشه برق با کارشناسان فریتز تماس بگیرید. هوشمند سازی خانه ها تنها به منازل تازه ساخت محدود نمی‌شود و با استفاده از تجهیزات هوشمند بی سیم امکان هوشمند سازی منازل و خانه‌های قدیمی نیز وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =