آموزش نصب خانه هوشمند و سیستم هوشمند ساختمان

فریتز » آموزش نصب خانه هوشمند و سیستم هوشمند ساختمان
نصب خانه هوشمند

نصب خانه هوشمند نیاز به آشنایی با اصولی دارد که در این مقاله خدمت شما عنوان خواهیم کرد. ممکن است برای شما سؤال باشد که اصلاً خانه هوشمند چیست؟ در حقیقت خانه هوشمند سازه‌ای است که امکان کنترل بسیاری از تجهیزات آن با اینترنت و یا تلفن همراه فراهم است. به گونه‌ای که به خوبی امکان تنظیم و کنترل کولر یا مواردی مانند دما و روشنایی به کمک تجهیزات مذکور فراهم است.

امکان راه اندازی خانه های هوشمند به راحتی آن هم با صرف هزینه مناسب از طریق کشیدن سیم و یا حتی بی سیم فراهم است. اگر به دنبال داشتن خانه ای هوشمند هستید ما در خدمت شماییم. همکاران ما با سال‌ها تجربه در زمینه ساخت تجهیزات هوشمند و عملی کردن پروژه‌های متعدد در خدمت شما هستند تا شما را در مسیر هوشمندسازی خانه خود یاری کنند.

نحوه نصب خانه هوشمند

همان گونه که کمی بالاتر خدمت شما گفتیم نصب خانه هوشمند به مجهز کردن خانه یا محل کار به وسایل هوشمند سازی خانه گفته می‌شود. لازم است برای این کار در ابتدا مراحل زیر را به خوبی بدانید:

  • در گام نخست مفهومی به نام BMS به خوبی باید از سوی شما فراگرفته شده و درک شود. دانستن این مفهوم و زیرشاخه های آن به شما در هوشمندسازی خانه کمک خواهد کرد. در حقیقت این مفهوم از دسته‌ای از تجهیزات که کارشان کنترل قسمت های مختلف خانه است سخن می‌گویند.
  • در مرحله بعدی لازم است تا به خوبی خود را به اصول پیاده سازی سیم کشی هوشمند و یا نصب تجهیزات بدون سیم مسلط کنید. مرحله‌ای که علاوه بر داشتن اهمیت از حساسیت بالایی هم برخوردار است.
  • در مرحله بعدی شما باید اجزای مختلف سیستم هوشمندسازی را با یکدیگر هماهنگ کنید. اتصال و هماهنگ کردن تجهیزاتی مانند سیستم‌های سرمایشی و نیز گرمایی و پرده برقی و سایر تجهیزات را باید به تدریج و به خوبی بیاموزید.
  • در این مرحله نوبت به عیب یابی ساختمان شما می‌رسد. به وسیله عیب یابی سیستم هوشمند به خوبی می‌توانید سبب ارتقا عملکرد این سیستم شوید.
  • در انتها باید به فکر نصب کلیدهای هوشمند باشید. به گونه‌ای که کلید پرده هوشمند و یا کولر سبب لذت بردن شما از سیستم هوشمند شود.

بیشتر بخوانید: کاربرد سیستم BMS ساختمان (سیستم خانه هوشمند BMS)

چرا نصب سیستم هوشمند یک مزیت حساب می‌شود؟

بسیاری از ما موقع خروج از خانه ممکن است نگران شویم که مبادا درب را قفل نکرده باشیم. اما نصب سیستم هوشمند این نگرانی را از بین خواهد برد. به گونه‌ای که امکان کنترل تمامی ویژگی‌های مهم و امنیتی خانه به کمک یک تلفن همراه فراهم می‌شود. به گونه‌ای که در محل کار هم امکان کنترل خانه خود را به خوبی دارید.

آموزش نصب سیستم هوشمند ساختمان

دانستن اصول نصب این سیستم یک ضرورت می‌باشد برای افرادی که از این تکنولوژی بهره می‌برند. زیرا بدون دانستن تکنولوژی خانه هوشمند امکان استفاده از مزایای آن فراهم نخواهد بود.لازم است در مواقع نصب این سیستم شما عزیزان به خوبی به محیط‌هایی نظیر آشپزخانه هوشمند هم توجه داشته باشید. مزیتی که هوشمندسازی این قسمت از خانه های شما دارد آسوده خاطر شدن شما از خطرات احتمالی است.

بیشتر بخوانید: سیستم روشنایی هوشمند ساختمان (هوشمند سازی روشنایی) چیست؟

آموزش مراحل نصب خانه هوشمند

آنچه که شما را در نصب سیستم هوشمند مسلط می‌کند آموزشی جامع و کامل می‌باشد. از آنجایی که تعبیه کردن تجهیزات منزل نیاز به مهارت و دانش فنی دارد باید آن را یک امر تخصصی تلقی کرد. اجزایی که در یک خانه هوشمند به کار می‌روند متفاوت می‌باشند. نصب هریک از این اجزا دارای اصول متفاوتی می‌باشد. اگر نگاهی به خانه های هوشمند بیندازید خواهید دید که در آنها طیفی از کلید و ماژول به کار رفته‌اند.به گونه‌ای که هریک از مورد مذکور دارای نقشی بسیار مهم در خانه هوشمند خواهند بود. به‌خاطر همین باید در نصب هریک از آنها نهایت دقت و مهارت را به کار برد. اگر فردی مبتدی در حوزه برق کشی ساختمان باشید احتمالاً یادگیری این تخصص برای شما سخت به نظر می‌رسد. به خصوص اینکه باید به مواردی مانند سیم کشی و وسایل بدون سیم و ایمنی و … کاملاً مسلط باشید.

تا جایی که نصب هریک از این‌ها از سوی شما کاملاً بدون نقص انجام شود. این را بدانید که در صورت انجام امور هوشمند سازی آن هم همراه با عیب و نقص ممکن است خساراتی جبران ناپذیر انتظار شما را بکشد. برای همین تلاش کنید تا ورود شما به حوزه سیستم‌های هوشمندسازی و هوشمند سازی منازل مسکونی همراه با مشورت با افراد متخصص صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اجرای سیستم صوتی هوشمند خانگی + بررسی مزایا و امکانات

سیم کشی خانه هوشمند

سیم کشی برق از مراحل مهم نصب خانه هوشمند می‌باشد. روش سیم کشی در سیستم هوشمند و نیز سیم کشی برق آن هم به شکل سنتی دارای تشابه می‌باشند. اما پیش نیازی لازم است و آن هم این است که در نرم‌افزار اتوکد بهترین و واضح ترین نقشه را در اختیار متخصص نصب این سیستم‌ها قرار دهید. استفاده از این نقشه‌ها سبب خواهد شد تا متخصصان راحت تر طراحی‌های لازم را صورت دهند.در سیم کشی سیستم‌های هوشمند شاهد این هستیم که اتصالات مربوطه در تابلوی برق صورت می‌گیرند. به گونه‌ای که سر سیم‌های مورد استفاده قرار گرفته به ماژول‌های مربوطه می‌رسند. در مسیر رسیدن به ماژول‌های مربوطه سر سیم‌ها به کلیدها منتقل نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید: انواع سنسور هوشمند؛ معرفی کاربردهای سنسور خانه هوشمند

هزینه نصب سیستم‌های هوشمند ساختمانی

افراد مختلف همیشه برای مجهز کردن خانه شان به تجهیزات خانه هوشمند مختلف فکر هزینه را می‌کنند. اما حقیقتاً نمی‌توان بدون توجه به برخی عوامل هزینه نصب این سیستم‌ها را برآورد کرد. اولین عاملی که باید در نظر داشته باشید برای این تعیین هزینه داشتن یا نداشتن سیم است. استفاده از سیستم‌های سیم‌دار نیازمند برخی تجهیزات مانند تابلو برق می‌باشد. برای همین ممکن است در صورت نصب این سیستم‌های سیم‌دار نسبت به سیستم‌های بدون سیم هزینه بیشتری را بپردازید.

دیگر عامل تأثیرگذار بر قیمت خانه هوشمند نقشه ساختمان است. همچنین این را بدانید که نوع وسایلی که برای نصب این سیستم‌ها به کار می‌برید هم تأثیر قابل توجهی در این باره دارد. هرچه برای نصب این تجهیزات از نمونه‌های باکیفیت تری از وسایل بهره ببرید هزینه بیشتری را خواهید پرداخت.

بیشتر بخوانید: سیستم کنترل پارکینگ و سیستم PMS چیست؟

مزایای نصب حرفه ای سیستم خانه هوشمند

امروزه سیستم‌های جدید به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که توسط خود مشتری هم می‌توان آن را راه‌اندازی کرد اما مشتری را بر سر یک دوراهی قرار می‌دهد که آیا خود مسئولیت نصب سیستم هوشمند را انجام دهد یا اینکه آن را به افرادی که در این زمینه آموزش‌دیده‌اند بسپارند هرچند که هنگامی که خودتان این کار را انجام دهید هزینه‌های کمتری خواهید پرداخت اما ما سعی داریم در این مقاله برای شما دلایلی را بیاوریم که نشان دهد استفاده از متخصصان در این حوزه سودمندتر خواهد بود.

اولین نکته‌ای که می‌توان به آن اشاره کرد سرعت بالایی است تکنولوژی دارد و هر روز تکنولوژی جدیدتری وارد بازار می‌شود ما امروز شاهد یک تکنولوژی جدید هستیم که به‌سرعت پیش رفت می‌کند و بعد از مدتی کهنه و قدیمی خواهد شد. برای همین در بحث خانه هوشمند و استفاده از سیستم‌های هوشمندسازی لازم است از کارشناسان و متخصصانی که در این زمینه آموزش‌دیده‌اند و دارای تبحر و مهارت هستند استفاده کنیم.

متخصصانی که در زمینه هوشمند سازی ساختمان در حال فعالیت هستند تکنولوژی را درک می‌کنند آن ها قادر هستند ایراداتی که در شبکه بی‌سیم خانگی به وجود می‌آید و یا ناهماهنگی‌هایی که ممکن است در زیرساخت‌ها ایجاد شود را بر طرف کنند و به‌ندرت شاهد آن هستیم که نصب چنین سیستم‌هایی به‌راحتی دستورالعمل‌هایی باشد که برای آن ها آورده‌اند چرا که در زمان نصب سیستم‌های هوشمند ممکن است در پروسه مشکلاتی ایجاد شود که تنها متخصصانی که در این زمینه دارای مهارت کافی هستند می‌توانند این مشکل را به‌خوبی حل و بر طرف کنند.

بیشتر بخوانید: پروتکل کی ان ایکس چیست؛ کاربردها و مزایای استاندارد KNX

برنامه‌نویسی نرم‌افزارهایی که برای ساختمان هوشمند به کار می‌رود می‌تواند بر عملکرد سیستم خانگی تأثیرگذار باشد متخصصان این حوزه قادر هستند سیستم هوشمند سازی را با استفاده از برنامه‌نویسی متناسب با خواسته‌هایی که شما دارید مناسب‌سازی کنند علاوه بر این یک متخصص در این زمینه می‌تواند سیستم هوشمند را ساده‌سازی کند و آن را به‌گونه‌ای کاربردی کند که همه اعضای خانواده بتوانند از آن استفاده کنند.

پس یک کارشناس متخصص از یک شرکت خانه هوشمند معتبر می‌تواند سیستمی که با شخص شما هم‌خوانی داشته باشد را راه‌اندازی کنند.

زمانی که تکنولوژی وارد خانه می‌شود مسئله سردرگم شدن و اشتباه کردن ممکن است ایجاد شود که یک امری کاملاً طبیعی است و نمی‌توان از آن فرار کرد حال یک فرد متخصص در این حوزه می‌تواند مشکل را پیدا کند و برای آن راه حلی پیدا کند و یا اینکه سیستم خانه هوشمند را بار دیگر راه‌اندازی کند که او می‌تواند تمام این مشکلات و موانع را حتی از راه دور هم انجام دهد و یا اینکه با حضور در محل پروژه مشکل را بر طرف کنند.

نمایندگی خانه هوشمند کی ان ایکس در ایران

سؤالات متداول

تأثیر متراژ ساختمان بر قیمت نصب و اجرای سیستم هوشمند سازی ساختمان چگونه است؟

بین متراژ و قیمت نصب این سیستم‌ها رابطه مستقیم وجود دارد. هرچه متراژ بیشتری خانه شما داشته باشد هوشمندسازی آن هزینه بیشتری را برای شما خواهد تراشید. اما توصیه ما به شما این است که به جای فکر کردن به قیمت به مزایای استفاده از این سیستم‌ها فکر کنید.

آیا می‌توان از هر کسی برای نصب این سیستم‌ها استفاده کرد؟

حقیقتاً پاسخ این سؤال یک نه بزرگ است. همان گونه که در متن این مقاله کمی بالاتر خدمت شما گفتیم انجام این کار نیاز به مهارت و تخصص بسیار دارد. به گونه‌ای که اشتباه در نصب هریک از اجزای این سیستم ممکن است خسارتی جبران ناپذیر به شما تحمیل کند.

بهترین گزینه برای دریافت خدمات نصب سیستم‌های هوشمند چیست؟

همکاران ما با سال‌ها تجربه در زمینه نصب این سیستم‌ها آماده خدمت رسانی به شما هستند. اگر به دنبال دریافت خدمات نصب سیستم‌های هوشمند با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت هستید همین الان می‌توانید با ما تماس حاصل فرمایید

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =