تأثیر هوشمندسازی بر مصرف انرژی

فریتز » تأثیر هوشمندسازی بر مصرف انرژی
تأثیر هوشمندسازی بر مصرف انرژی

یکی از مهم‌ترین عواملی که در کشورهای توسعه‌یافته هوشمند سازی ساختمان را به یکی از مسائل حائز اهمیت تبدیل کرده است، کاهش چشمگیر مصرف انرژی می‌باشد. در خانه های هوشمند متناسب با نوع سیستم مورداستفاده، می‌توانید تا ۳۰ درصد در مصرف انرژی برق و گاز صرفه‌جویی نمایید.

در خانه هوشمند خود، با استفاده از سیستم روشنایی هوشمند، اتاق هایی که مورد استفاده نباشند به طور خودکار سیستم روشنایی خاموش می‌شوند و در صورت نیاز می‌توان چراغ های اتاق را روشن و خاموش کرد. با انجام این سیستم هوشمند سازی روشنایی، در مصرف برق بسیار صرفه جویی می‌شود.

در مراحل پیشرفته‌تر، می‌توانید پریزهای برق را طوری تنظیم کنید که درصورتی‌که در زمان‌های اوج مصرف برق هستید اجازه استفاده دستگاه‌های پرمصرف داده نشود.

برای مثال درصورتی‌که در ساعت ۱۹ قصد استفاده از اتو را داشته باشید، به‌مجرد روشن شدن اتو و رسیدن مصرف دستگاه به نزدیک ۸۰۰ وات، سیستم جریان خروجی پریز را قطع می‌سازد. البته تمامی این موارد قابلیت غیرفعال شدن را دارد و جای هیچ‌گونه نگرانی برای مصرف‌کننده باقی نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: سیستم BMS چیست؟ مزایا و معایب مدیریت ساختمان بی ام اس

یکی دیگر از مواردی که هم در مصرف انرژی برق تأثیر مثبتی دارد و هم مصرف انرژی‌های سوختی را کاهش می‌دهد سیستم سرمایش گرمایش هوشمند می‌باشد.

در استفاده روزمره از سیستم‌های سرمایشی گرمایشی، معمولاً این سیستم‌های زمان بسیار بیشتری نسبت به مقدار موردنیاز روشن هستند. اما در سیستم هوشمند این موضوع به‌صورت کامل بر طرف می‌شود.

به طور مثال اگر دمای مورد نظر شما برای خانه، ۲۲ درجه باشد، سیستم هوشمند سرمایش گرمایش بر طبق نیاز شما روشن و خاموش می شود تا دمای خانه را طبق نیاز و خواسته شما تأمین کند. پس از اینکه دمای محیط به مقدار مورد نظر شما برسد، سیستم هوشمند خاموش می شود.

برای مثال پس از ایجاد یک اختلاف ۲ درجه‌ای، سیستم سرمایشی گرمایشی مجدداً روشن شده و تنها برای تأمین همان ۲ درجه فعالیت خواهد کرد. این مورد در یک بازه زمانی یک‌روزه، حداقل چند ساعتی بیشتر سیستم سرمایشی گرمایشی را خاموش نگاه‌داشته و کاهش چشم‌گیری را در مصرف انرژی حاصل می‌نماید.

آموزش هوشمند سازی ساختمان | دوره آموزش خانه هوشمند

مورد دیگری که سیستم ساختمان هوشمند شما در مدیریت آن به شما کمک می‌کند سیستم‌های تولید برق خورشیدی و سولار می‌باشد. با اتصال سیستم سولار به خانه هوشمند، می‌توانید مقدار دقیق مصرف برق شهری، میزان برق مصرف شده از سیستم سولار و حتی برق صادر شده به شبکه شهری را مورد مدیریت قرار دهید.

این سیستم می‌تواند در ساعات اوج مصرف که هزینه استفاده از برق شهری بیشتر می‌شود، مصرف شما را به سیستم سولار تغییر داده و در زمان‌های دیگر حتی برق تولیدی را به شبکه شهری صادر نماید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 10 =