آینده خانه های هوشمند

فریتز » آینده خانه های هوشمند
آینده-خانه-های-هوشمند

آینده خانه های هوشمند چگونه خواهد بود؟

خانه‌ها و سیستم‌های هوشمند این روزها تیتر شماره یک در اخبار تکنولوژی می‌باشند. بیشتر کمپانی‌های زمینه‌های تکنولوژی و مرتبط یا اقدام به راه‌اندازی واحدی برای تحقیق و توسعه در زمینه هوشمند سازی کرده‌اند و یا راه ساده‌تری را برگزیده و یکی از استارتاپ‌های هوشمند را خریداری کرده‌اند.

در این مطلب قصد داریم یوتوپیای یک خانه هوشمند در آینده را تصویرسازی نماییم. اما پیش از آن گریزی هم به روند فعالیتی شرکت‌های مختلف خواهیم داشت.

هدف ما در این مطلب تنها پرداختن به تکنولوژی‌های حال حاضر در خانه‌های هوشمند نیست، لذا برخی از مواردی که عنوان می‌شود به‌عنوان پروتوتایپ یا طرح‌های کانسپت معرفی می‌گردند. با شرکت خانه هوشمند فریتز همراه باشید.

در سال‌های اخیر، شرکت گوگل با همکاری کمپانی نست و شرکت اپل با Apple Home KIT وارد عرصه این بازار شدند. شاید جذاب‌ترین قسمت در هر تکنولوژی جدید ورود غول‌های تکنولوژی جهان به آن عرصه باشد.

زیرا زمانی که هلدینگی نظیر آلفابت به یک فناوری چراغ سبز نشان می‌دهد، قطعاً آن تکنولوژی در راستای مثبت رو به رشد قرار خواهد گرفت و رقابت بین بزرگان عرصه فناوری اطلاعات پیشرفت‌های جالبی را حاصل خواهد کرد.

از سوی دیگر آمازون نیز بیکار نبوده و بسیاری از سیستم‌های هوشمند سازی ساختمان را با دستیار صوتی الکسای خود یکپارچه کرده است و در صورتی که مصرف‌کننده هر یک از آن سیستم‌های خانه هوشمند باشید قادر خواهید بود انواع دستیارهای صوتی آمازون را در خانه خود استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید: کاربرد سیستم BMS ساختمان (سیستم خانه هوشمند BMS)

چشم بادامی‌ها نیز پیشرفت‌های خوبی را در این زمینه کسب کرده‌اند. آنها توانسته‌اند رباط حیوان خانگی، رباط دستیار خانه‌داری و … را تولید کرده و قسمت جالب این ماجرا این است که در آینده‌ای نه چندان دور با استفاده از اینترنت اشیا، تمامی اجزای خانه شما با یکدیگر در ارتباط خواهند بود.

در خانه هوشمند ایده آلی که در آینده خواهیم داشت، شما دیگر نیاز به باز کردن درب پارکینگ نیز ندارید. با نزدیک شدن موقعیت مکانی خودرو به منزل، چراغ‌های ورودی روشن شده و به شما خوش آمد می‌گویند. درب پارکینگ برای شما باز می‌شود و خودروی شما در ایستگاه شارژ خورشیدی قرار خواهد گرفت.

با ورود به خانه، با استفاده از سنسورهای بیولوژیکی نصب شده در خانه وضعیت سلامتی جسمانی شما مورد بررسی قرار می گرد و اطلاعات دریافتی به دستیار هوشمند خانه‌داری شما ارسال خواهد شد.

سیستم امنیتی هوشمند (سیستم های حفاظتی و امنیتی خانه هوشمند)

درحالی‌که مشغول به تعویض لباس‌های خود هستید و آنها را روی چوب‌لباسی‌های هوشمند با قابلیت تشخیص میزان باکتری‌های روی لباس قرار می‌دهید، حیوان خانگی رباطی شما با بازی گوشی‌های خود شما را سرگرم می‌سازد.

پس از تعویض لباس به‌صورت خودکار لباس‌هایی که از میزان مجاز باکتری بیشتری در خود جمع اوری کرده‌اند در صف انتقال به فرایند شست و شو قرار می‌گیرند. چوب‌لباسی‌های دارای لباس کثیف با رنگ قرمزی که از خود ساطع می‌نمایند،

شما را آگاه می‌سازند تا در صورت مراجعه مجدد شما به کمد لباس‌هایتان پیش از انجام فرایند شست و شو، لباس‌های تمیز را از لباس‌های کثیف تشخیص دهید.

دستیار خانه‌داری هوشمند شما، با فرمان صوتی نوشیدنی گرمتان را در اتاق استراحتتان سرو خواهد نمود و پس از آن با توجه به اطلاعات دریافتی از سنسورهای بیولوژیکی و اطاعات دریافت شده از یخچال که بیانگر خوراکی‌های موجود در آن می‌باشد، گزینه‌های قابل طبخ برای نهار را پیش رویتان قرار می‌دهد.

ساختمان هوشمند شما در طول روز با استفاده از سلول‌های خورشیدی موجود در زیر چمن مصنوعی روف گاردن خانه هوشمندتان اقدام به ذخیره انرژی و استفاده از آن انرژی در طول شب خواهد کرد. با تاریک شدن هوا، چراغ‌های مناسب در خانه هوشمند شما روشن خواهد شد و سیستم امنیتی فضای سبز فعال می‌گردد.

اجرای سیستم صوتی هوشمند خانگی + بررسی مزایا و امکانات

شاید مواردی که عنوان شد در حال حاضر نیز امکان پیاده سازی را داشته باشند. با این حال بسیاری از این تکنولوژی‌ها در مرحله‌ای نیستند که بتوان استفاده عملیاتی از آنها به وجود آورد.

آیا زندگی در چنین خانه‌ای را می‌پسندید؟ یا به زندگی در خانه‌های سنتی علاقه بیشتری دارید؟

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 17 =