قفل هتلی

هتل های هوشمند

در سالهای اخیر و با افزایش استفاده از سیستم های اتوماسیون ، هتل های هوشمند نیز پدیدار گشته اند. در این مطلب قصد داریم تا امکانات یک هتل هوشمند را مورد بررسی قرار دهیم.

ورود به اتاق با سر کلیدی هوشمند

زمانی که وارد هتل می شوید و میخواهید اتاق خود را تحویل بگیرید دیگر نیازی به استفاده کارت های قدیمی ندارید. با وجود قفل هتلی در هتل ها  و دریافت کلید هوشمند اتاقتان ، علاوه بر استفاده از اتاقتان قادر خواهید بود از امکانات رفاهی هتل نیز بهره مند شوید.

قفل هتلی

البته لازم به ذکر است که در یک هتل هوشمند سیستم استفاده از امکانات هتل نیز بصورت اتوماسیون اتفاق می افتد. کافی است در اتاق خود به پنل مرکزی هوشمند مراجعه کنید و تایم مورد نظرتان برای استفاده از امکانات هتل را انتخاب نمایید. در زمان مقتضی با مراجعه به واحد مربوطه تنها با استفاده از کلید هوشمندتان میتوانید امکانات رزرو شده را مورد استفاده قرار دهید.

یکی از مزایای این سیستم ها امکان مدیریت کلید های هوشمند توسط تیم مدیریتی هتل می باشد. تیم مدیریتی میتوانند در صورت مفقود شدن کارت بدون نیاز به کارت های جای گزین اقدام به باز کردن درب نمایند. همچنین این کلید های هوشمند تنها برای استفاده از یک اتاق نبوده و میتوان آنها را برای استفاده در هر اتاقی مورد تنظیم قرار داد. این مورد در کاهش میزان کلید های هوشمند مورد نیاز نیز تاثیر به سزایی دارد. کلید های هوشمند حتی زمانی که در اختیار مشتری هستند نیز قابلیت لغو دسترسی و … دارند. همچنین در زمانی که میهمان داخل اتاق خود می باشد بدون نیاز به استفاده از تگ های لطفا مزاحم نشوید می توانید از حضور میهمان در اتاق مطلع شوید.

قفل هتلی

پنل های اتاق، یک اپراتور دائمی در اتاق میهمانان

خدمات مختلفی نظیر لاندری ، روم سرویس ، سرویس بیداری و … در ساختمان هوشمند هتل ها  به صورت مکانیز شده استفاده می شوند. پنلی در هر اتاق نصب می شود که امکانات بی نظیری را در اختیار مشتری قرار می دهد. اولین و ابتدایی ترین امکاناتی که در اختیار مشتری قرار میگیرد تنظیمات اتاق می باشد. مشتری با استفاده از امکانات نصب شده در اتاق می تواند میزان نور، رنگ نور ، سیستم های چند رسانه ای ، پرده ها ، گرمکن حمام ، سیستم سرمایشی گرمایشی و … بصورت هوشمند کنترل نماید. اما از امکانات برجسته پنل های نصب شده در اتاق به امکان رزرواسیون و استفاده از امکانات هتل اشاره کرد. در هتل هوشمند دیگر نیازی به تماس تلفنی برای هر کار نیست. کافی است به پنل اتاق مراجعه کرده و درخواست لاندری را پر نمایید، منوی رستوران را مشاهده کرده و سفارش دهید ، زمان ورود خود به استخر را تعیین کرده و شماره کمد خود را دریافت کنید و هر امکان دیگری که در هتل ارائه می گردد را از پنل اتاق مورد بررسی و استفاده قرار دهید. این موضوع علاوه بر سرعت بخشیدن به کارها و افزایش رضایتمندی مشتری امکانات گذارش گیری برای مسئولین هتل را فراهم می سازد به این شکل که مشتری پس از استفاده از هر امکان میتواند به کیفیت آن نمره دهی نماید و علاوه بر این میتوانید سرعت سرویس دهی به مشتریان خود را از زمان ثبت درخواست تا مرحله پایان تحویل سرویس مورد ارزیابی قرار داده و کیفیت هتل را بالا ببرید.

برق هوشمند

کاهش مصرف انرژی بصورت کاملا مستقیم

در سیستم های هوشمند هتل بخصوص در مورد تجهیزات سرمایشی گرمایشی و برق هوشمند ،کاهش چشم گیری را در مصرف انرژی شاهد خواهید بود. دیگر امکان قرار دادن کارت جای گزین به جای کارت اتاق در جا کارتی برای روشن نگه داشتن سیستم های سرمایشی گرمایشی و روشنایی وجود ندارد و به مجرد خروج کلید هوشمند مشتری از جای خود هیچ چیز نمیتواند با ان جای گزین شود. لذا پس از خروج مشتری از اتاق امکانات داخل اتاق به صورت خودکار غیر فعال می گردد.

سخن پایانی

هوشمند سازی ساختمان هتل ها علاوه بر یک امکان لوکس که ارزش افزوده ای برای هتل به حساب می آید باعث کاهش هزینه های جاری در اداره هتل نیز می گردد. به نحوی می توان استفاده از سیستم های هوشمند در هتل را یک سیستم چند منظوره برای کاهش نیروی انسانی مورد نیاز در کنار افزایش رضایت مندی مشتری و البته یک سیستم لوکس سازی هتل به حساب آورد.